Jij doorloopt diverse klantreizen met je (potentiële) klant. Het doen van een eerste of herhaalaankoop, een klachtenprocedure, het indienen van een reparatie. Het zijn allemaal aaneenschakelingen van contactmomenten. Tijdens deze klantreis ervaart je klant verschillende emoties. Wat in de oriëntatie fase belangrijk kan worden gevonden, kan in een andere fase weer minder van belang zijn. Ikea is een bekend voorbeeld. Het bizar goedkope ijsje na het afrekenen, zorgt ervoor dat je altijd met een fijn gevoel van verwondering de zaak uitloopt. Het verzacht stiekem het lange wachten in de rij en de hoge rekening die je waarschijnlijk net hebt afgetikt. Een manier dus om een negatief moment om te buigen naar iets positiefs. Maar hoe breng je jouw contactmomenten nou op een overzichtelijke manier in kaart?
muntz brengt met jou stap voor stap de klantreis van jouw klant in kaart
customer journey levert een concreet plan op
Onze customer journey sessie neemt je op inspirerende wijze bij de hand. De focus ligt tijdens deze interactieve sessie op het achterhalen van de barrières die er tijdens de verschillende fases met je klant zijn en hoe jij daar als merk van relevante waarde kan zijn om die barrière bijvoorbeeld leuker, slimmer, grappiger of gevoeliger kunt maken. Ervaart je klant bijvoorbeeld onzekerheid tijdens een bepaald punt? Dan is dat een perfect moment voor het bieden van geruststelling. De uitkomsten worden in een concreet plan gepresenteerd, waarmee je direct de eerste stappen kunt zetten. Uniek aan de sessie is dat jouw klanten actief meedoen, zij doorlopen de klantreis immers. Een Customer Journey sessie (1 klantreis) duurt ongeveer 4 uur en biedt ruimte aan 6 stakeholders.
customer journey sessies voor mooie merken
Diverse mooie merken hebben de Customer Journey sessie gedaan zoals REBO groep, Duck Delivered en Berg Care. Hierbij maakt bedrijfsgrootte of branche niet uit; het gaat om de ambitie om een betere aansluiting te vinden bij de behoeftes van je klanten tijdens hun customer journey