Bij een omnichannel strategie draait alles om de perfecte merkervaring voor de klant. Welk kanaal hij of zij ook gebruikt, de boodschap is op elkaar afgestemd. Of je nu op je mobiel kijkt, achter de computer zit, voor de tv hangt, in een winkel bent of thuis een direct mail ontvangt. De merkbeleving is in deze kanalen hetzelfde.
creëer een uniforme klantervaring in alle contactmomenten
elk contactmoment telt
Bij een omnichannel ervaring draait het niet alleen om het toegepaste design en de huisstijl. Ook gebruiksvriendelijkheid in alle kanalen is enorm belangrijk om de klant aan je merk te binden. Elk contactmoment telt mee. Door je klant te kennen en de klantreis in kaart te brengen, weet je welke contactmomenten er met jouw klant voorkomen. Je omnichannel strategie geeft uiting aan deze customer journey en maakt van de klantreis een aaneenschakeling van ervaringen. Hoe soepeler dit verloopt, hoe hoger de klanttevredenheid en de kans op een herhaalaankoop. De klant maakt uiteindelijk geen onderscheid meer tussen kanalen, maar ziet overal hetzelfde bedrijf of merk. Zij bestellen niet in je webshop, maar bij jóú!