Complete online campagne voor de Xenz Upfall Shower

De Upfall shower is een spaardouche die 80% zuiniger is dan een normale douche zonder in te leveren op kracht en comfort. Door het unieke Upcycle systeem wordt het gebruikte water opgevangen, gefilterd, verwarmd en rondgepompt. De Upfall Shower verbruikt slechts 1,2 liter warm water per minuut. Eindelijk douchen zonder schuldgevoel! Muntz ontwikkelde voor Xenz een complete online campagne, bestaande uit een geoptimaliseerde campagne landingspagina, push- en pull kanalen en een custom dashboard.

Op basis van de customer journey en de bijhorende doelgroep is er een keuze gemaakt voor een mix van push- en pull kanalen. Met een sfeervolle homepage take-over en dynamische HTLM5 banners in vijf verschillende formaten hebben we ervoor gezorgd dat de Xenz Upfall Shower gedurende een campagneperiode van 3 maanden zichtbaar werd op premium websites zoals buienradar, ad, telegraaf en nu.nl. Daarnaast hebben we via Facebook- en Instagram een korte commercial geboost, welke qua uiting in één lijn is met de HTML5 banners. Consistentie binnen een online campagne is namelijk key! Met zowel display advertising als social advertising hebben we het zoekvolume naar de Xenz Upfall Shower vergroot. Reden genoeg om dus te zorgen voor continue zichtbaarheid in de zoekresultaten met doorlopende Google Ads campagnes. Niet converterende bezoekers hebben we opgevangen in een zogeheten remarketing poule. Op deze manier konden we deze groep consumenten op een efficiënte wijze opnieuw activeren.

Muntz maakte de complete online campagne inzichtelijk door middel van een custom online dashboard. In dit dashboard zijn niet alleen alle relevante websitestatistieken verwerkt, maar zijn alle statistieken vanuit de verschillende kanalen gebundeld.

Datum
18 december 2018
Klant
Categorie
digital and data
Tags
campagne management, online marketing, online touchpoints, video