Nieuwste generatie omnichannel shopping

Omnichannel is een veelgebruikte term om aan te duiden dat de gedragingen en behoeftes van de klant centraal staan, waarbij een merk zich bijvoorbeeld op het gebied van content of gebruikersmoment relevant wil maken. Om de klantbehoeftes en functionaliteiten te bepalen zijn er uitgebreide ontwerpen en order-, offerte- en klant-flowcharts met het team uitgewerkt om te komen tot een compleet plan voor de ontwikkeling van het nieuwe totaalBED.nl. Deze inzichten zijn door Stunned vervolgens doorvertaald naar webdesigns, waarna wij de technische realisatie hebben gedaan.

TotaalBED.nl is een Concrete5 Multisite + Magento2 webshop met uitgebreide functionaliteiten. Verschillende product, order en klant koppelingen zijn gerealiseerd met de (kassa)systemen van Bloemert IT (Logictrade). Vernieuwende onderdelen zorgen voor verbinding tussen de fysieke winkels en de webshop. Zo kunnen consumenten offertes die in de winkel met de verkoper zijn gemaakt, online afrekenen met een webshop login. Handig als je bijvoorbeeld nog wat bedenktijd wilt, maar geen zin hebt om terug te gaan naar de winkel. Andersom kun je als consument online een offerte maken en deze in een winkel naar keuze verzilveren/afrekenen. Dat is weer handig als je toch net nog even dat laatste advies wilt of benieuwd bent hoe het matras ligt.

TotaalBED beheert de complete webshopcollectie in Logictrade en deze wordt dagelijks gesynchroniseerd met Magento. Zo zijn wijzigingen in prijs of collectie altijd up-to-date. Orders worden geplaatst in de shop, afgerekend met Buckaroo en vervolgens via Logictrade in AFAS geschoten. Zo is alle productinformatie en zijn betaalstromen gecentraliseerd. Het nieuwe totaalBED.nl zet de standaard in de beddenmarkt.

Datum
17 december 2018
Klant
Categorie
digital and data
Tags
afas, concrete5, dealerlocator, lookbook, maatwerkkoppelingen, magento2, multisite, orderkoppeling, seo, webshop