blij naar je werk en vrolijk naar huis
Technische Unie is een grote werkgever, met meer dan 2.000 medewerkers die elke dag alles op alles zetten om uitdagingen mogelijk te maken. Wij werken continu samen met Technische Unie aan een creatieve campagne met als doel de bewustwording en actieve participatie onder de medewerkers rondom het thema duurzame inzetbaarheid te vergroten.
omnichannel aanpak voor duurzame inzetbaarheid
strategy and branding
De eerste doelstelling was het ontwikkelen van een sterke kapstok. Technische Unie heeft een ongekend groot aanbod op het gebied van duurzaam inzetbaarheid. Van opleidingen en intern doorstromen tot aan preventief medisch onderzoek en bedrijfsfitness. Maar hoe breng je daar overzicht in? Met de krachtige noemer Ben Fit creëerden we een storyline en categorisering waaronder het aanbod eenvoudig verdeeld kan worden, met passende subthema’s als ben gemotiveerd en ben vitaal. Als creatieve doorvertaling op het domein van ‘gezond zijn’ kwamen we op de Schijf van 5 van Technische Unie. Een herkenbare vorm die de basis vormt voor de verdere invulling!
campaign and design
De campagne kent een optimistische designtaal met een energieke kleur per subthema en bijpassende modellen die de onderwerpen verder tot leven brengen. Ze staan niet alleen centraal in de Schijf van 5 waaier, maar ook in de animatie, posters/lifesizers en andere communicatiemiddelen. De Schijf van 5 waaier is een handig naslagwerk voor iedereen binnen Technische Unie, dat ook als gespreksmiddel kan dienen in overleg tussen leidinggevende en medewerker.
We geven aan de hand van de contentkalender continu invulling aan de subthema’s.
Dit doen we vooral met echte verhalen. Met interviews, fotografie, tests en film creëren we verdieping binnen de campagne. Goed voorbeeld van andere collega’s doet immers volgen!
digital and data
Het bentufit.nl platform is volledig custom ontworpen in Foleon. Deze tool biedt veel mogelijkheden om beleving te creëren. Zo kunnen we eenvoudig film en fotografie op aansprekende wijze integreren. Met slimme analytics zien we precies welke onderwerpen goed belezen worden, hoe vaak de tests worden gedaan en welke onderwerpen nog meer aandacht nodig hebben.