samen meer mogelijk maken

Naast de merkpositionering voor Technische Unie hebben wij ook het sociaal jaarverslag van 2018 ontwikkeld. Dit jaarverslag komt vanuit Sonepar, het moederconcern van Technische Unie, Van Egmond Groep en Ubel. Met ruim 2.300 medewerkers, tientallen vestigingen en grote distributiecentra is er natuurlijk een wereld aan verhalen te vertellen. Maar hoe doe je dat op een innovatieve en boeiende manier?

Ons doel was het jaarverslag te benaderen als een magazine, waarbij artikelen leuk zijn om te lezen én te bekijken! Daarom is veel aandacht besteed aan concept, copy, design, fotografie, film en geluid. Een artikel over een nieuw SuperOffice CRM bijvoorbeeld wordt daardoor geen saai artikel, maar een opvallend verhaal waarin de medewerkers achter deze implementatie als superhelden worden neergezet. We hebben de technologie van Foleon gebruikt om het jaarverslag op te zetten. Met dit platform kunnen magazines op creatieve wijze worden ontworpen, waarbij een stabiele performance is gegarandeerd.

Het hoofdthema is ‘samen meer mogelijk maken’, een verwijzing naar de oude én de nieuwe positionering van Technische Unie. Door kleurschakeringen in het beeldmerk aan te brengen is snel duidelijk over welk Sonepar-bedrijf het artikel gaat.

Datum
7 mei 2019
Klant
Categorie
campaign and design, strategy and branding
Tags
online touchpoints