medical data in good hands
RVC is producent van hoogwaardige beeldmanagement software binnen ziekenhuizen en laboratoria, die er voor zorgt dat verschillende afdelingen (met verschillende apparatuur) met elkaar worden verbonden. Zo heeft de specialist altijd de relevante informatie per patient voor handen. RVC was op zoek naar een scherpere belofte en vernieuwde, moderne huisstijl die aansluit bij de ambities die het merk voor de toekomst heeft.
your medical it specialist
strategy and branding
De emotionele merkwaarde van RVC is 'zorgeloos’, die voor alle doelgroepen wordt ingevuld. De IT beheerder weet dat hij met RVC software voldoet aan alle veiligheidseisen die ten aanzien van databeheer worden gesteld. De specialist weet dat hij met RVC state-of-the-art software gebruikt die hem alle relevante data voorschotelt en hem in staat stelt om de best mogelijke zorg te leveren. Waar en wanneer dan ook. De management board weet dat ze met RVC voldoen aan de hoge eisen die aan onze gezondheidszorg worden gesteld.
Het merk heeft de wijze en de zorggever archetypes als DNA. De wijze kenmerkt zich in het innoverende en onderzoekende karakter van het merk. De zorggever doordat alles in samenspraak wordt ontwikkeld en verbinding tussen stakeholders centraal staat. We creëerden op basis hiervan het gelaagde thema: “Medical data in good hands”.
campaign and design
Het logo, kleurenpalet en de vernieuwde designtaal zijn modern en zetten subtiel het beeldscherm en de gelaagdheid van de data die RVC levert centraal. Letterlijk het hart van de beeldtaal vormt de handen van de stakeholders die door de software van RVC worden verbonden. Van RVC naar specialist. Van specialist naar patient. Het is technologie met een geborgen gevoel.
Het nieuwe concept werd gelijk doorgevoerd in diverse touchpoints, zoals een opvallende stand voor de DMAE beurs in Duitsland.
digital and data
Op dit moment wordt een nieuwe meertalige RVC website ontwikkeld, die meer focus heeft op de toegevoegde waarde van het merk en de oplossingen.