de leukste en gezelligste winkel voor breien, borduren en haken
Haken, breien en borduren zijn populaire activiteiten in Nederland. Handwerk.nl is dé online handwerkwinkel en heeft een uitgebreid assortiment voor borduren, haken & breien, diamond painting en handwerken van bekende topmerken. Dit zijn producten als borduurpakketten, borduurgaren, haakgaren en nog veel meer.
Wij werden gevraagd voor een nieuwe positionering en e-commerce strategie. Leuk!
happy crafts staat voor inspiratie en beleving
strategy and branding
Om de doelgroep te verbreden (van millennial tot 50 plusser) en die nog beter te bedienen, had Handwerk.nl de wens om naast de webshop het haken, breien en borduren op een meer crossmediale manier te gaan aanbieden. Eén van de speerpunten is door fysieke winkels te openen waar een consument terecht kan voor directe hulp, inspiratie, Meet & Greets en workshops. Omdat de bedrijfsnaam handwerk.nl niet altijd de passende associatie opriep, is er gekozen om een nieuwe merknaam te creëren voor dit concept. Iedereen die fan is van haken, breien & borduren kan sinds dit jaar terecht bij een Happy Crafts winkel in Haarlem en Zwolle.
Vanuit de nieuwe naam is Muntz aan de slag gegaan met de huisstijl van Happy Crafts. Het is een vrolijk, herkenbaar logo geworden en met diverse kleurrijke elementen zoals mandala's en vrolijke poppetjes laten we zien wat consumenten zelf zouden kunnen creëren.
campaign and design
De eerste winkels in Haarlem en Zwolle zijn verbouwd waarbij wij de visuals voor de pandsigning en inrichting hebben verzorgd. Dit geeft een aantrekkelijke uitstraling in het straatbeeld. Daarnaast hebben we de huisstijl verder uitgebreid met onder andere een introductie animatie en ondersteunende elementen als productsleeves, visitekaartjes en prijs-/ kortingskaartjes.
digital and data
Naast de ontwikkelingen op offline gebied zijn er online ook de nodige veranderingen doorgevoerd. De webshop van Handwerk.nl & Borduurpakkettenwinkel.nl hebben een nieuw design gekregen en de webshop van Happy crafts is volledig nieuw ontwikkeld. Alle drie de webshops zijn ontwikkeld in een combinatie van het Concrete 5 & Magento 2 CMS. Met deze nieuwe webshops is Handwerk klaar voor de toekomst. Eén van de belangrijke doelen van de vernieuwde webshop is de verhoging van de conversie op mobile devices. De gehele collectie en checkout worden gevoed door Magento en met de Concrete5 pagina's heeft Handwerk de vrijheid om eenvoudig en snel Google geoptimaliseerde landingspages op te maken.
Muntz heeft de gehele migratie van Magento 1 naar Magento 2 verzorgd, waarbij na de migratie er een database optimalisatie doorgevoerd is voor een betere performance. De gebruikte technieken voor deze betere performance zijn onder andere Elasticsearch en Varnish Caching.
Om de pagina's zo snel mogelijk te kunnen weergeven, gebruiken we een cachewarmer. De infrastructuur is zo ingericht dat we per dag alle 17.000 catalogus pagina's opnieuw cachen. Voor een optimale afhandeling zijn diverse koppelingen geactiveerd:
- Postcode check
- Picqer (voorraad en orders)
- Sherpaan (voorraad en orders)
- MailChimp
Alle producten van de drie webshops zijn via één omgeving te beheren. Dit geeft Handwerk grote controle en slagkracht bij het verder uitbouwen van de e-commerce activiteiten.