Een sterke strategie als basis

Een heldere contentstrategie; bedrijven zien er de kracht van in, maar blijven met de uitdaging hoe zij tussen de berg artikelen, video’s en foto’s opvallen met hun content. Een goede strategie is daarbij dus cruciaal. Daarom zijn we met DatAction op basis van onze content strategie sessie terug naar ‘het begin’ gegaan. Wat zijn de USP’s? Wie is de doelgroep? En welke doelstellingen wil je bereiken? De doelstellingen waar we ons met DatAction op richten: een groter bereik, relevant zijn op o.a. inhoud en een sterkere profilering van het merk. Aan de hand van deze doelstellingen hebben we thema’s en rubrieken bedacht die de basis vormen voor de ontwikkeling van content.

Aansprekend content design

Aan de hand van de huisstijl hebben wij een LinkedIn grid ontworpen om de berichten zo een herkenbare signatuur mee te geven. Binnen dit grid zijn er diverse formats zodat de posts ook over langere tijd boeiend blijven om te bekijken. Daarnaast creëren wij wekelijks de content met daarbij een afwisseling tussen inhoudelijke en luchtige posts en informatieve blogs.

Nieuwe WordPress website

Daarnaast hebben we een nieuwe corporate website ontwikkeld voor DatAction. De website is in het intuïtieve WordPress CMS ontwikkeld. We laten hiermee op moderne wijze zien welke oplossingen, technologieën en producten DatAction te bieden heeft. Daarnaast is er ook volop ruimte voor  boeiende blogs en aansprekende klantverhalen.
Op het gebied van online marketing en SEO optimalisatie is dit project in samenwerking met Leadlogic ontwikkeld.