marlies & sara over waardevolle content (2)

19 april 2019

Content wordt steeds vaker door merken ingezet als communicatiemiddel. Het geeft, mits goed gedaan natuurlijk, extra lagen van ‘inhoud’ aan een merk. In dit tweede deel van een driedelige serie maken contentmarketeers Marlies & Sara ons deelgenoot van hun gesprekken over contentmarketing.

 

In het eerste deel las je over het delen van verhalen en hoe deze verhalen ontstaan. Via blogs, filmpjes en artikelen kan er extra waarde worden gecreëerd voor de klant. Want: waardevolle content opent deuren en helpt de reputatie van een merk op te bouwen. Maar hoe doe je dat precies, content waardevol maken?

Sara: ‘We hebben het gehad over het maken van content. Maar dat is natuurlijk pas de eerste stap. Door betekenis toe te voegen geef je het merk een gezicht en helpt het om beter online gevonden te worden. Hoe voeg jij waarde toe aan de content die je maakt?’ Marlies: ‘Het is voor mij de kunst om een interessant onderwerp te combineren met mooi beeld én daaraan een relevant call-to-actiontoe te voegen. Zo voeg je voor de klant iets extra’s toe en word je goed online gevonden. Wat vind jij?’ Sara: ‘Eens! En dan is het natuurlijk handig om regelmatig content te plaatsen. Dit geeft de vindbaarheid van je website ook een boost. Maar ik ga wel altijd uit van kwaliteit boven kwantiteit, anders verlies je juist weer de waarde. En sta je 1-0 achter.’ Marlies: ‘Ja, content moet wel goed zijn en niet alleen goed lijken! Maar het klopt wat je zegt, door bijvoorbeeld regelmatig een blog te plaatsen en te delen via de sociale kanalen verliest jouw klant je niet uit het oog en blijf je relevant.’

 

“ik ga altijd uit van kwaliteit boven kwantiteit, anders verlies je juist weer de waarde. en sta je 1-0 achter.”

– sara bartels

 

Sara: ‘Wat betekent dat voor jou, waarde in content?’ Marlies: ‘Ik vind een heldere boodschap belangrijk. En waar we het eerder of hadden, de interactie. Dus niet alleen zenden maar daadwerkelijk een dialoog aan gaan. Daarbij moet het aantrekkelijk zijn om te lezen, zien of horen.’ Sara: ‘Ja, een mooi totaalplaatje dat aanzet tot bepaald gedrag. Een reactie op social media bijvoorbeeld of contact opnemen via de website.’

Marlies: ‘En waardevolle content werkt ook twee kanten op. Het voegt iets toe voor je klant, maar natuurlijk ook voor het merk. Door de juiste content te delen word je geassocieerd met betrouwbaarheid en kennis.’ Sara: ‘Yes, zo werk je weer aan de binding met je volgers! Zo verkrijgt de klant een expertstatus op zijn of haar gebied. En als je die eenmaal te pakken hebt is het natuurlijk van groot belang om daaraan te blijven werken. Toch?’ Marlies: ‘Ja, je wilt natuurlijk wel up-to-date blijven. Maar eerst, nog thee?’ Sara: ‘Ja, hebben we het daar de volgende keer over, hoe je up-to-date blijft.’

Benieuwd naar hoe contentmarketing waarde aan jouw merk kan toevoegen? Start vandaag nog jouw verhaal of bel naar 033 450 20 20.

 

Marlies & Sara, content creatives