brand kickstart merk positionering van muntz

de ziel van jouw merk

Van een aantal merken weet je direct waar ze voor staan. Een bekend voorbeeld is Nike, dat jou helpt met ‘winnen’. Nike vertelt al jarenlang het verhaal van ‘winnen’ op consequente wijze. Van een hoog aspiratieniveau met de beste topsporters in de wereldwijde campagnes, tot heel dichtbij met hun NikePlus tool voor hardlopers die persoonlijke prestaties willen verbeteren. Het vormt de ziel van het merk en maakt het heel herkenbaar. Maar hoe kom je nou achter de ziel van jouw merk?

brand kickstart merkpositionering

We hebben hiervoor een unieke sessie ontwikkeld: The Brand Kickstart merkpositionering. De focus ligt tijdens deze interactieve sessie op het achterhalen van de grotere emotionele waarde die jij als merk vervult voor je klanten. De kunst is om hierbij uit het reguliere ‘USP denken’ te komen en je echt te verplaatsen in wat je klant bezig houdt en belangrijk vindt. De sessie gebruikt diverse beproefde methodes zoals kleuranalyse, waardestrategie, merk bucketlist en merk archetypes.

output waar je blij van wordt

Onze output is concreet met een merkpositionering waarop gebouwd kan worden. Deze bestaat onder andere uit merkwaarden, grotere emotionele waarde, een prikkelend merkverhaal en merkthema. Dit biedt dan ook weer de basis voor alles wat je daarna gaat maken. Je gaat vervolgens aan de slag met je creatieve merkconcept, huisstijlmiddelen en activatie. Door dit vanuit een sterk vertrekpunt te doen wordt je merk herkenbaarder en waardevoller. Uniek aan de sessie is dat er ook eventueel klanten aan tafel kunnen. Deze geven hele interessante input blijkt keer op keer. Een Brand Kickstart sessie duurt van 09.30 uur tot 15.30 uur en biedt ruimte aan 10 stakeholders.

brand kickstart merkpositionering voor mooie merken

De afgelopen jaren hebben diverse mooie merken de Brand Kickstart Merkpositionering gedaan zoals Het Kadaster, Technische Unie en Kawneer. Hierbij maakt bedrijfsgrootte of branche niet uit; het gaat om de ambitie om vooruit te willen en betere aansluiting te vinden bij de behoeftes van je klanten. Enkele van onze cases hebben de uitkomsten van de kickstart als uitgangspunt. Check bijvoorbeeld ons mooie werk voor Berg Care of RVC.

Samen met jou komen we achter de ziel van jouw merk. Connect met ons!

Herman korstanje – Brand Strategist
Herman-bewerkt