Om in contact te blijven met jouw klanten en prospects, kun je een community starten. Met deze virtuele gemeenschap verbind je gelijkgestemden door de gemeenschappelijke behoefte aan een bepaald soort kennis. Uiteraard deel je op dit door jou gestarte platform je kennis zonder direct jouw producten te pushen. Bovendien leer je waar jouw klanten werkelijk behoefte aan hebben. Je verbindt jouw naam aan kennis en mensen en laadt daarmee je merk. Dus ook een prima kanaal om ambassadeurs te werven.

Ondanks de ‘snelle’ tijden waarin we leven, of misschien juist daarom, hebben veel mensen behoefte aan het deel zijn van een bepaalde groep. Om vragen te stellen, ideeën op te doen, hun autoriteit te testen of om bevestiging te vinden. Voordelen van de virtual community zijn de wereldwijde bereikbaarheid op elk moment en de gelegenheid tot het stellen van (technische) vragen. Bij een succesvolle community behoort eventueel ook een offline ontmoeting tot de mogelijkheden.

Iedere community heeft een eigen look & feel (ook met huisstijlelementen) en eigen normen en waarden. Met het opstellen van een communityplan - van doel en doelgroepbepaling tot vormgeving en relevante content - kunnen de All Active-specialisten van Muntz je helpen bij het opbouwen van een levendige community. Waarbij het uitgangspunt altijd is: wat wil je bereiken met de community? Neem gerust contact met ons op en vraag naar onze lopende communities.

Wat nog meer?

Strategie & concept
Crossmediale campagnes
Print media
Websites en webshops
Online Marketing
Online technologie
"Volgen de wensen van uw klanten op de voet"
-