Hoe maak je de transitie van een bedrijf naar een echt merk? Wat moet ik doen zodat mijn klanten mijn merk echt gaan beleven (en dus niet vergeten)? Het proces om tot die antwoorden te komen, dat noemen we ‘branding’. Branding is het laden van het merk met diverse emotionele en/of rationele waarden. Branding kost tijd, want de consument moet gedurende een lange tijd met de merkassociaties in aanraking komen. Na verloop van tijd ontstaat er dan een gevoel van de consument richting jou. 

Ieder merk, groot of klein, kan zich op zijn specifieke markt profileren met passende merkwaarden. Het ene merk geldt als de ‘beleving’, een ander als de ‘oplossing’ en weer een ander geldt als de ‘voordeligste’. Om een merk te ‘branden’ zijn een aantal voorwaarden van belang. Het is noodzakelijk om eerst de eigen kernwaarden van het merk en de propositie naar de klant helder te kunnen benoemen. Die definieert waar je voor staat en hoe je wilt dat een consument je ziet. Ook je doelgroep(en) kun je moeiteloos identificeren. Deze waarden worden vastgelegd in een strategische visie waarbij vervolgens een creatief concept wordt bedacht die die visie visueel ondersteund. Staat dat fundament? Dan kun je consumenten over jouw merk gaan vertellen. De echte branding begint! 

 

 

Wat nog meer?

Strategie & concept
Crossmediale campagnes
Print media
Webdesign
Online Marketing
Online technologie
"Een sterk merk roept direct een gevoel bij je op"
- Herman Korstanje Account Director