Samen het beste resultaat!

Deel deze case

Wolters Kluwer benaderde ons om een aansprekend communicatieconcept te ontwikkelen,  gebaseerd op het thema: ‘Samen het beste resultaat’. Daarnaast was de vraag of het concept kon worden uitgewerkt naar middelen die helpen bij het verhogen van de naamsbekendheid, onder accountants en ondernemers, van verschillende producten van Wolters Kluwer Tax & Accounting. Dit is een tak van Wolters Kluwer die zich richt op software voor financiële professionals/accountants. Wolters Kluwer is een gerenommeerde, betrouwbare partij met jarenlang bewezen betrouwbare oplossing. Het bedrijf staat, mede door hun producten, bekend als persoonlijk en toegankelijk.

Het te ontwikkelen communicatieconcept diende beeldtaal te omhelsen met bijbehorende boodschap, een reeks middelen en kanalen waarop het concept kon worden toegepast en een visuele uitwerking hiervan. Voor Wolters Kluwer was het van belang dat de samenwerking tussen accountant en ondernemer centraal zou komen te staan. De samenwerking van deze twee partijen wordt vergemakkelijkt door de producten die Wolters Kluwer aanbiedt. Dat moest als primaire boodschap naar voren komen in de campagne.

De boekhouding is een gezamenlijk proces tussen accountant en ondernemer. Daarbij is een efficiënte en slimme workflow een must om te komen tot het beste resultaat. Wolters Kluwer levert een serie online producten die, onderling met elkaar samenwerkend, het mogelijk maken om professioneel te boekhouden. De accountant of ondernemer voert in, terwijl de accountant te allen tijde realtime regie behoudt. Accountant, ondernemer, Wolters Kluwer en software werken samen aan het soepel verwerken van documenten, facturen, bonnen, salarissen etc. Accountant en ondernemer kunnen niet anders dan zeer happy zijn met het resultaat... en met elkaar natuurlijk!

Een onderdeel van een succesvolle samenwerking is het delen van de vreugde wanneer een klus geklaard is. Daarom hebben we in onze campagne de ‘boks’ als uitgangspunt genomen. Heeft de ondernemer een bonnetje? De accountant verwerkt deze! Heeft de ondernemer een factuur? De accountant boekt hem af! De campagne werd met deze gedachte doorvertaald in diverse communicatiemiddelen. Er is een radiospot ontwikkeld, er zijn diverse advertenties en bannersets ontwikkeld, er is een complete homepage take-over ingezet en er werd een landingspagina gecreëerd. Waarbij telkens centraal stond: Samen het beste resultaat!

All Active projectteam

Rogier Gilkes
Account Director
Leo de Jong
Fotograaf
Carola Pot
Senior Projectmanager
Rogier Gilkes
Account Director
Sandra Wouters
Designer
Christiaan Berghuis
Art Director
Remko Vonk
Designer
Arjan Scholten
Allround DTP-er