Valkengoed Wedding Fashion

Deel deze case

Valkengoed Wedding Fashion behoort tot één van de grootste trouwmode winkels van Nederland. Met een uitgebreide collectie A-merken, een eigen atelier, ruim 30 jaar ervaring en grote ambities voor de toekomst wilde Valkengoed zich herpositioneren. Muntz ontwikkelde een moderne nieuwe huisstijl en het merkconcept 'Share the love'.

De website van Valkengoed vormt het belangrijkste kanaal voor het aantrekken van nieuwe klanten. Ruim 70% van de pasafspraken wordt online gemaakt. Naast het presenteren van de uitgebreide collectie trouwmode en het laden van het merk Valkengoed, is de website dan ook met name bedoeld om pasafspraken te realiseren.

Om een optimale beleving op de site te creëren en de conversieratio te verhogen is de website gerestyled, zodat deze past bij de nieuwe merkidentiteit én bovendien voldoet aan de nieuwste standaarden en technieken voor zoekmachineoptimalisatie. Uitgangspunten bij de realisatie van de nieuwe website waren onder andere: de merkidentiteit van Valkengoed naar voren brengen (door middel van een inspirerende one-page-scroll pagina 'Our love story'), relevante content bieden voor de doelgroepen (volledig collectieoverzicht met slimme filteropties en mogelijkheid tot het maken van jouw persoonlijke lovebook), direct online een afspraak maken (met een directe koppeling tot de agenda Valkengoed), en het bieden van inspiratie in de vorm van tips, trends en love stories.

All Active projectteam

Matthieu Steenwijk
Art Director
Luuk ter Horst
Projectmanager Development
Matthieu Steenwijk
Art Director
Sandra Wouters
Designer
Fatih Ünal
Digital Designer
Patrick Hijstek
Developer