Een gloednieuwe huisstijl voor de Christelijke Hogeschool Ede

Deel deze case

De Christelijke Hogeschool Ede is een Nederlandse hogeschool, gevestigd te Ede. De CHE heeft een duidelijk christelijke basis: de Bijbel is norm en inspiratiebron. De Hogeschool activeert nieuwe studenten met een simpele vraag: wie wil jij zijn voor de wereld van morgen?

Voor CHE was de vraag hoe een nieuwe huisstijl kon worden ontworpen. Een huisstijl met een duidelijk verhaal en een moderne uitstraling. De huisstijl die op dat moment werd gebruikt was meer dan negen jaar oud. De nieuwe stijl moest vervolgens worden doorgevoerd in alle mogelijke uitingen.

Na een grondige analyse van de huisstijl werd duidelijk dat stijlelementen en fotografie niet meer actueel waren. De communicatie was niet voldoende doelgroepgericht en er mocht meer dan nu gebeurde gefocust worden op een gezamenlijke stijl en minder versnippering.

Zodoende is Muntz aan de slag gegaan met een nieuwe huisstijl. Hierbij werden drie voorstellen ontwikkeld voor CHE. Elk voorstel omvatte een eigen vertaling van de door CHE opgestelde vragen wensen. Het uiteindelijke voorstel focust zich op de abstracte vormen die uit het logo voortkomen van de Christelijke Hogeschool Ede. Het logo is in een abstracte vorm doorgevoerd in de diverse uitingen, iets wat CHE graag wilde zien. Daarnaast is er nieuwe fotografie ontwikkeld en hebben we de stijl doorgevoerd in diverse communicatiemiddelen van CHE zelf, waaronder brochures, rollup banners, een presentatiemap en de uiteindelijke opleidingsbrochure.

Zo kon CHE, na negen jaar, weer fris en fruitig voor de dag komen met een nieuwe stijl!

www.CHE.nl  

All Active projectteam

Niek van Twillert
Managing Director | Strategie
Niek van Twillert
Managing Director | Strategie
Marriët de Zwaan
Senior Projectmanager
Bryan van Bemmel
Designer
Christiaan Berghuis
Art Director