reclame campagnes door muntz

jouw merkbekendheid vergroten

Een nieuw product introduceren? Je merk (opnieuw) in de kijker spelen? Of in een bepaalde periode meer verkopen realiseren? Het doel van een reclamecampagne bepaalt veel van de strategische keuzes die je maakt. Bij het neerzetten van een sterke reclamecampagne gaan we vaak uit van performance of branding als basisdoel. Bij performance is de campagne ingericht vanuit een grote focus op het verkrijgen van directe conversie. Je wilt bijvoorbeeld in een bepaalde periode meer producten verkopen, waarbij je de boodschap en de mediakanalen zo inzet om dat effect te maximaliseren. Bij performance zie je vaker bekende reclamemechanismes als korting (tot 30% minder!), voordeel (nu met gratis iPad) gekoppeld aan bepaald tijdvak (profiteer nu!).

Bij branding stuur je meer op de lange termijn. Je wilt dat de reclamecampagne bijvoorbeeld bijdraagt aan de beeldvorming rondom je product of of de beleving van jouw merk versterkt. Zo kun je de top-of-mind awareness verbeteren of ervoor zorgen dat ‘innovatief’ het eerste is waar consumenten aan denken als ze in aanraking komen met jouw merk. Wil je hulp bij het bepalen van je merkstrategie voor de lange termijn? Bekijk dan ook onze brand kickstart merkpositionering.

een aansprekend idee

Bij beide uitgangspunten vormt een sterk idee en data de combinatie tot een geslaagde reclamecampagne. Daarbij is ook de uitwerking van belang; de visuele of tekstuele vertaling van het idee zie je op consistente wijze terug in alle communicatiemiddelen. Bij online marketing geeft data inzicht in je doelgroep én in de bepaling van succes. Het biedt de mogelijkheid om veel doelen te meten, waarbij we de resultaten van de campagne kunnen samenvatten in een Google Dashboard.
Met onze 3 disciplines kunnen wij alle onderdelen van een campagne maken, ook de digitale componenten. Check daarvoor onze bijbehorende digitale diensten als websites en webshops.

van brainstorm tot slimme campagne met resultaat

rogier gilkes – account director
rogier gilkes